- Annonsering på dagspressens webbsajter ökade med 22,3% (jämfört med samma kvartal förra året) till 750 miljoner $. Annonseringen på dagspressens webbsajter motsvarade 7,1% av den totala annonseringen jämfört med 5,5% samma period förra året.
- Totalt omsatte mediehusen med dagspress som huvudsyssla 10,6 miljarder $ första kvartalet vilket är 4,8% lägre än samma period förra året. Printdelen är alltså 9,8 miljarder dollar vilket är 6,4% lägre än samma period förra året. Rubrikannonser i print föll 13,2%, detaljhandel i print föll 2,2% och riksannonser i print föll 2,8%. Inom rubrikannonser i print föll mäklarannonseringen 14,2%, platsannonsering föll 14,3%, motor föll 20,1% och all övrig rubrikannonsering föll 0,5%.
OpenAI’s GPT-5 reportedly falling short of expectations
13 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar