torsdag, november 15, 2007

SIME 07

I två dagar har SIME 07 (Scandianvian Interactive Media Event) hållits på Berns med 1200 deltagare (a listpris 7 000 kr per betalande deltagare!). Konferensen kördes 1995 till 2000 och lades sedan i dvala p.g.a. den spruckna IT-bubblan, men togs upp igen från 2005.
Årets evenemang: proffsigt arrangerat in i detalj trots massan. Allt gick i orangt och vitt inklusive sajt, mobilsajt, personalen, podiet, moderatorn etc. Skön blandning av Berns atmosfär och rock'n roll. En del familjärt flams på podiet men också en hel del tänkvärt framskickat i bisatser under korta paneler. Jag ser det som en inspirationskälla till nästa års och 7:e Citygate Forum (8-9 april på Nalen i Stockholm).
Jag fick äran att titta igenom deltagarlistan och från lokal medier fanns bara TTELA och Joakim Jardenberg och undertecknad. Om det inte är total lågkonjunktur redan nästa år, som en del tycks tro, så rekommenderar jag er receptiva och intresserade att delta på SIME 08.
I korridorerna stötte jag eller min kollega på t.ex. workely och myblock.se och gamla kolleger på Ericsson (som drog samma case som jag jobbade på för 6 år sen - kändes det som)!
Bland talarna uppskattade jag Alexander Bard (glöm user generated content - det är talent generated content som gäller), IHT (redaktioners skeptisism är användbar och sund, redaktioner behövs för att alla skall tala med alla) och Esther Dysons klarheter o.s.v.


Inga kommentarer: