- Under några är har jag förespråkat stora annonsformat på lokala nyhetssajter. Kortftattat har resonemanget gått ut på att det är bättre att ha en fåtal stora annonsformat och positioner som syns och skapar intresse hos besökaMediamarkt i höresre och annonsörer än ett stort lager av många mindre format. Numera är det ofta trångt på nyhetssajternas 1:a skärmar. Tiderna har förändrats. Vi ser mindre format igen, men smartare och mer interaktiva. Samtidigt erbjuds annonsörer att ta över startsida eller synas över ännu större ytor. Trenden är alltså mer mångfald av format.
Se t.ex. vk (Mediamarkt i vänsterspalt och Coop i mittenspalt). - Mer VK. Webbutvecklaren Christopher Larsson har en intressant blogg som ger insyn i utvecklarvardagen. Läs om tex VKs trafikökning tack vare lokala bloggar eller om VKs planer inom scociala medier:
Christoffers blogg - Trenden i år är publiceringspolicies som skiljer tidning och nät. Jag skrev om det häromdagen. För ett år sedan skrev Fredrik Nygren ett intressant inlägg i frågan med flera exempel och många intressanta kommentarer:
Papperstidningen räddas inte av ransonering på webben
Men jag håller inte med Nygren. Inlägget är ju ett år gammalt. De sajter som idag skiljer tidning och nät erbjuder ett oberoende nyhetsflöde.
OpenAI’s GPT-5 reportedly falling short of expectations
17 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar