Det är nyttigt att göra studiebesök på nätet. Frågan är om du vågar? Vad gör tjejer och killar egentligen på sajter som Lunarstorm, Playahead och Skunk. Jag (43-årig man) registrerade mig på Lunarstorm och klickade runt en stund. Ca. 20 000 personer var uppkopplade samtidigt med mig. Här fanns mycket bilder och många tjänster - det mesta kostnadsfritt men även s.k. "Pro" betaltjänster mot månadskostnad. Min hustru protesterade och tyckte att jag var fluktgubbe. Jag menade att det ingår i mitt jobb att hålla koll på kolleger och konkurrenter, men jag måste erkänna att det kändes inte naturligt. På sajten fanns flera tjejer med bild som på klotterplanket efterlyste "vem kan fylla på mitt pro?". Här fanns annonsörer som Coca-Cola, Liseberg, OLW (chips) och Rädda Barnen. I en DN artikel i går uppmanades föräldrar att t.ex. genom organisationen "farsor och morsor på stan" även röra sig på dessa nätsajter. Vad jag såg på den korta stunden jag var inne så fick jag känslan av att det kan behövas. Jag frågar mig också vilken roll vi utgivare kan ha i sammanhanget.
Över en miljon i yngre målgrupper lär vara registrerade på Lunarstorm. Under länken "Bli medlem i lunarstorm" kan man läsa en lång listning på lagar och regler som gäller. Här har förresten Lunarfolket inte uppdaterat att TNS Gallup inte längre mäter trafiken!
Oura valued at $5B following deal with medical device firm Dexcom
30 minuter sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar