tisdag, augusti 21, 2007

Annonser på sociala nätverk - är det en hit?

Annonser på sociala nätverk - är det en hit? Den här artikeln. som referar till en rapport från Forrester argumenterar emot. Hans Kullin på bloggen Media Culpa har insiktsfulla argument som argumenterar åt samma håll. Alltså: annonsering på bloggar är ingen mega-hit.
Andra argumenterar för att det finns en jättepotential för annonsering på sociala nätverk. T.ex. Veckans Affärer eller bloggare med mycket trafik.
Jag håller med Kullin. På "min sida" vill jag möjligtvis ha annonser om jag får intäkten. De som tittar in på "min sida" vill helst inte se annonser där. Dom vill bonda med mig eller dela mina intressen. Annonser som bidrar till nätverkskänslan kan vara OK? Vilka är det?
Artikeln har redigerats efter första publicering.

Inga kommentarer: