söndag, december 08, 2013

Återkomsten

Alldeles för sällan skriver jag här. Tiden är knapp. Eller andra saker prioriteras högre. En blogg är en en fritidssyssla. Och när man jobbar mycket som jag behöver man fritid. Men den här söndagen sitter jag äntligen här, uppdaterar och städar upp.
I år blev det inget Citygate Forum. Och vi planerar inget nästa år heller. Genom åren har vi gjort nio stycken editioner av konferensen. Energikrävande och givande på samma gång. Men vårt jobb är inte längre att syssla med omvärldsbevakning. Sådan finns numera lätt att få på tag på. Kanske inte så djup och precis där vi behöver den. Men det spelar ingen roll. Konferensen hade genom åren 150-200 deltagare varje år. Ändå misslyckades vi med en sak: att attrahera ägare och topp management hos våra partners mediehus-koncernerna. Det lyckas vår kollega MKT Media bättre med. Ivarjefall har jag flyttat ner den "gadget" som länkar till förra årets videopresentationer längre ner i högerspalten (det heter gadget på Google Blogger-språk).
Istället har jag lag in en feed från mitt Twitter-konto på premiumpositionen. Twitter är praktiskt. En miniblogg som inte är lika krävande som den här "maxi-bloggen" i tidsanspråk.
Och vips så är bloggen uppdaterad.

Inga kommentarer: