Just nu pågår ett tanke- och planeringsarbete för hur vi skall utveckla Citygate:s Marknadsplatskoncept. Som vi redan har konstaterat i denna spalt (se nedan) är Marknadsplatser ett sorts obligatorium på amerikanska dagstidningssajter numera. Ett intressant och inspirerande exempel är SFGate.com - San Fransisco Chronicles webbsajt. Redan i startsidans högespalt låter sajten besökarna välja kategori från en drop-down meny (även sök inom jobb och motor är praktiskt upplagda i drop-down-menyer i samma spalt).
Speciellt intressant är Online Sale SFGates nya erbjudande till nätannonsörer. Se det som dagspressens svar På Google:s framgångsrika AdText. För 199 dollar kan annonsören köpa 7 dagars exponering strax intill artiklar på SF-Gate. Det handlar om en utvecklad form av annonsmärkta textlänkar. Annonsen bokas och betalas online. Marknadsplatsens "ständiga närvaro" skulle kunna erbjuda en sådan här premiumplacering.
UK competition regulator clears Alphabet’s investment in Anthropic
43 minuter sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar