söndag, augusti 30, 2009

DN 2 613 kr

Att välja är att avstå. I dagarna kom årsfakturan för vår DN-prenumeration. Skall jag välja och avstå eller skall jag fortsätta. Förra året tvekade jag ,men valde slutligen att fortsätta. Det känns svårt at avstå. Priset för helårsprenumerastion är 2 613 kr (höjt med 4% jämfört med förra året - inte ett ord om höjningen i försändelsen). Årsprenumerationen säljs in med tre korta paragrafer in ett följebrev. Argumenten är:
  • Hur klarar Sverige ordförandeskapet i höst?
  • Sak världsekonomin äntligen vända?
  • Fokus på Europa.
  • Hösten kommer med sport och kultur.

Zzzzz. Jaha. Är detta värt 2 613 kr? Vad kan jag få istället för det beloppet? Ett års bredband. En bra mobiltelefon. Några kassar mat. Biljetter til Bruce Springsteen för hela familjen.
Men ändå - Jo det är nog värt det. Tänk DN på Stan, korsord, kulturen på fredag, Sverigekollen. Men tyvärr DN - vi betalar vi nog inte det beloppet eftersom vi har studenter i familjen. Och dom får rabatt! En stor sådan. Tack DN! Men det skulle kännas bättre om jag istället hade erbjudits ngn sorts bonus som trogen prenumerant. Varför inte en öppen dag med DN-skribenter på podiet? Då hade jag nog ändå betalt de där 2 613 kronorna.







Inga kommentarer: