måndag, februari 05, 2007

Prognos för amerikanska Internetannonseringen 2007

En prognos för amerikanska Internetannonseringen 2007 kan sammanfattas som följer:
  • Totala reklamkakan ökar med 5,8%
  • Onlineannonseringen skall öka med 18%
  • Mest ökar sökordsmarknadsföringen med 39%
  • Print har den största andelen, 40%, av reklamkakan och minskar
  • Online har 20% av reklamkakan och ökar
  • PPC mnskar 1%, Cost-per-action ökar 8 % och sponsorskap ökar 12%
  • 49% av annonsörer har eller kommer att minska sin PPC-annonsering p.g.a. klick-bedrägerier
  • Annonsörerna anser att online är effektivt för varumärkesannonsering.
  • tv/radio/bio-reklam minskar med 3,5%
  • fackpressannonsering tappar mer tillmässor än till sökordsmarknadsföring

Data från Outsell

Inga kommentarer: